Grafika&Web

Növeld a bevételed a weboldalad segítségével!

Egy friss kutatás szerint a felhasználóknak elég mindössze 0,05 másodperc ahhoz, hogy véleményt formáljanak egy weboldalról. Az első benyomás rólad vagy a vállalkozásodról általában egy online felülettel való találkozáskor alakul ki: Facebook/Instagram és a honlapod. Ez az első találkozás meghatározhatja, hogy mennyi pénzt fognak a munkádért fizetni és egyáltalán megbíznak-e annak minőségében.

Mielőtt leegyszerűsítenéd a kérdést azzal, hogy oké, akkor lesz egy profi Facebook oldalam, olvasd el, miért jó befektetés egy honlap.

Ha befektetésként gondolsz egy honlapra, akkor ki is kell tudnod venni belőle.

 

Hogyan tudsz bevételt növelni a weboldalad segítségével?

1. Blogolsz rajta

A blogolás messze többről szól, mint unaloműzés vagy a munkaidő hatékony kitöltése. Óriási potenciál van benne.

A bejegyzések, amelyeket feltöltesz a weboldaladra, számos célt szolgálnak:

  • szakértőnek tüntetnek fel az érdeklődők szemében és meggyőzi őket, hogy tőled érdemes vásárolniuk
  • a Google keresőjéből rátalálnak az oldaladra és ezáltal a kínálatodat is megjelenítheted az idegeneknek (készíts optimalizált szövegeket)
  • amikor hasznos tartalmakat írsz, időt töltenek az emberek az oldaladon és jobb helyezést fogsz elérni a keresőben (ez persze több dologtól is függ, de a jó tartalom a kiindulási pont)
  • az e-mail marketinged alapja is lehet a jó blog, hiszen a hírlevélre feliratkozóknak e-mailben is kiküldheted a legújabb bejegyzésed, ezzel két dolgot is nyersz egy csapásra, ráadásul időt spórolsz
  • egy jó blog cikk kiváló táptalaja lehet később remarketing vagy egyéb hirdetéseknek

2. Porold le az e-mail marketinget

Iratkoztasd fel hírleveledre az oldaladra látogatókat és gyűjts email címeket. Később ezeket felhasználhatod időszakos kampányokhoz vagy épp egyéni ajánlatokhoz, de akár Facebook hirdetésekhez is. Bár régi motoros marketing eszközről van szó, mégis a legnagyobb megtérülési arányt hozza. 2020 tartalommarketing trendjeinek listáján még mindig ott a helye.

3. A legtöbb szolgáltatás értékesíthető online (is)

2020-ban az online tanulás iránti igény még inkább fokozódik. A vírushelyzet erre rátett még néhány lapáttal. Kipróbáltuk milyen, ha otthon edzünk, otthon főzünk, otthon fodrászkodunk, otthonról veszünk részt képzéseken és megtapasztaltuk, amit már eddig is sejteni lehetett: ma már mindent meg tudunk oldani online is. Ezt kihasználva átalakíthatod a kínálatodat úgy, hogy online is elérhető legyen. Online edzések, interjúk, oktató videók. Szinte mindent át lehet úgy alakítani, hogy online is eladhatóvá váljon. Mi kell ahhoz, hogy ezt meg is vegyék? Márkaépítés és tudatos marketing kommunikáció.

4. Klubtagság

Gyűjts követőket, de ne szolgáltasd ki magad a közösségi média uralmának. Ha mindent egy csatornára húzol fel, akkor könnyen áldozatává válhatsz mások érdekeinek (pl. a Facebookon hirdetés nélkül már nem nagyon lehet létezni). Egy klubot nem csupán Facebook zárt csoport keretein belül, de a honlapod segítségével is ki tudsz alakítani, amely egy mindentől független felület lesz, ahol a törzsvevőket gyűjtheted, ahol egyedi szolgáltatásokat kínálhatsz nekik, speciális termékeket, amelyeket csak ők érhetnek el.

5. Márkaépítés

Amikor a potenciális vásárlóid találkoznak a weboldaladdal, ami modern, letisztult, mégis informatív és naprakész, akkor állítom, hogy a bizalom magjait már el is ültetted a felhasználókban és még a termékeddel/szolgáltatásoddal nem is találkoztak élesben. Egy weboldal a márkádat képviseli és megmutatja, hol tart adott pillanatban a vállalkozásod. Vigyázat, olyan, hogy tökéletes, sosem lesz!! Mi is folyamatosan dolgozunk a honlapunk jobbá tételén, időről időre pedig kötelező jelleggel meg is kell azt újítani. A honlapod képviselni fogja a márkádat és ha elég ügyes vagy, akkor új vevőket szerzel általa. Gondolj csak bele, mi lehet a te felhasználóidnak az útja? Először melyik felülettel találkoznak? Mi lesz a második felület, amivel érintkeznek? Melyik platform alapján fogja azt mondani, hogy igen, őt/őket bízom meg?

+1 A piszkos anyagiak

Szakmán belül nagy a szórás a minőséget tekintve. Vannak, akik drágán dolgoznak és silány minőséget képviselnek. Akadnak, akik olcsón dolgoznak és elfogadható minőséget képviselnek és félúton ott vannak, akik ár-érték arányban a legjobb választást jelentik. Őket érdemes felkutatni. Hogy az adott cég melyik kategóriába tartozik, kideríthetjük, ha megnézzük a referenciáit, esetleg beszélünk azokkal, akiknek a honlap készült, mennyire vannak megelégedve vele és ezután kérünk egy árat. A keresést célszerű az igényeink meghatározása után elkezdeni. Nem mindegy ugyanis, hogy milyen igényeknek kell megfelelnie egy honlapnak. Egy egyedi fejlesztésű, fejlesztők által létrehozott honlap mindig drágább, mint például egy WordPress motorra épülő megoldás.
Ha kérdés nélkül kapsz egy árat arra a leveledre, hogy “weboldalt szeretnék, mennyibe kerül”, akkor legyen benned némi kétely, hogy biztosan velük szeretnél-e együtt dolgozni. Részletes brief nélkül NEM lehet vállalható weboldalt létrehozni. Szerintünk a transzparencia és az igények pontos tisztázása az első lépése az árak kialakításának.

Összefoglalva tehát nem is kérdés, megéri-e befektetni egy új honlap létrehozásába vagy egy már meglévő weboldal felújításába, hanem az, hogy kivel érdemes együtt dolgozni.

Ha hasznosnak találtad cikkünket, oszd meg másokkal is.

 

Weboldalra van szükséged? Válassz csomagjainkból!