tartalom&seo

5 tipp, ami felpörgeti a vállalkozásod 2020-ban!

2020 a tartalommarketing éve lesz, ismét. A versenytársakat megszégyenítő előnyhöz juthatunk, ha helyesen válogatjuk meg az eszközeinket. A trendeket elnézve jó néhány már az előző években megkezdte rögös útját,  de akadnak olyanok is, amelyek még csak most éledeznek, így nem érdemes késlekedni, alkalmazzuk a stratégiánkba illőket. 

Meríts ihletet a 2020-as tartalom trendekből egy saját tartalomstratégia összeállításához.

1. Felhasználó által generált tartalom

Azaz user generated content (UGC). Korántsem újkeletű, mégis egyre meghatározóbb a népszerűsége a tartalommarketinget tekintve.

Ebben az ösztönzési káoszban hitelesebb a fogyasztók számára egy civil hang, akinek felhasználóként nem fűződik érdeke ahhoz, hogy egy adott cégnek bevételnövekedést hozzon. Ilyen tartalmak lehetnek például blogok, vizuális tartalmak, podcastok, social media posztok, ajánlások.
A legjobb reklám mint tudjuk, a szájreklám. Csak ez a modern változat.

Egy közeli statisztika szerint 85%-a a vásárlóknak sokkal hatásosabbnak találta ezeket a felhasználók által generált tartalmakat, mint a márkák által létrehozott reklámokat. Ha eddig nem győzött meg ez a trend, akkor ezek az adatok most már biztosan.

Reklámozz úgy, hogy másoknak is érdeke legyen a tartalmad megosztani, mert #menő vagy #fontosüzenetevan.

2. Videós tartalmak

Feltörekvő trend a videómarketing, tehát érdemes belekerülnie a tartalomstratégiába. Ha profilba illik, akkor mehetnek az élők is.

Milyen videókkal zsonglőrködhetsz online?

  • oktató jellegű videók
  • mozgóképes videók
  • animált videók
  • imázs videók

A YouTube csatornán szintén elképesztő mennyiségű potenciális vásárlóval találkozhatunk. A kiváló minőségű videótartalom mondjuk úgy, hogy kötelező, ezt az árat meg kell fizetnünk, ha szeretnénk új embereket behozni.

Optimalizálj a YouTube-on is.

Megvan az a rész YouTube-on, hogy “Neked javasolt” vagy “Recommended for you”? Na ide elég szuper lenne bekerülni. Ha itt meg tudsz jelenni, rengeteg új emberhez eljuthatsz anélkül, hogy súlyos pénzeket költöttél volna hirdetésre. A legtöbb videó megtekintés ebből a részből származik. Ezt hogyan lehet elérni? “Legegyszerűbben” releváns videóval és keresőoptimalizálással: tagek és leírás.

3. Relevancia a mennyiség helyett

A felhasználók ki vannak éhezve a hiteles tartalomra. Nem a mennyiség a lényeg, hanem a minőség, az autentikusság.

A rendszeres tartalomgyártás nagyon fontos, a SEO alapja, viszont azt sem árt észben tartanunk, hogy a cél nélküli posztolgatás nem fog eredményre vezetni és a felhasználókat is feleslegesen terheljük vele. Hosszú távon egyszerűen jobban megéri a kevesebb darabszámú, minőségi tartalom megírása, mint több, rövid, lényeges infókat csak elszórtan tartalmazó cikkek összedobálása. Ahhoz, hogy kitapasztald, a követőidnek mire van igényük, időre van szükség, de ha egyszer elkapod a fonalat…

4. Térképezd fel a vásárlóid útját

Egy ilyen élmény térkép lényege, hogy bepillantást engedjen, mi történik a vásárlóval, amikor az első találkozástól a csomag kézhezvételéig. 

Egy ilyen térkép kialakítása nemcsak a szövegíróknak, de a designereknek, a menedzsereknek is kedvez, egységes képet ad a vállalkozásban dolgozóknak arról, hogyan képzeljék el a vásárlókat, a vásárlás előtt-közben-után. A tartalommarketing stratégia kialakításánál a Customer Journey Mapping, vagyis a vásárló útjának feltérképezése ideális kiindulópontot adhat.  A fókuszban itt maga az élmény van és kevésbé a személy, vagyis a persona.

A vásárló útjának felderítése lépésről lépésre:

CÉLKITŰZÉS

Először is határozzuk meg, mi a célja a terméknek vagy a szolgáltatásnak, valamint mit keres a felhasználó. A célkitűzés az egyik legfontosabb a tartalommarketingben (is).

TOUCH POINTS
A potenciális vásárlóra hatnak a marketing üzenetek és más csatornák, ami a marketing stratégiánk részét képezik. A térképen fel kell jegyeznünk, milyen csatornákkal találkozhat a vásárló, ezek az érintkezési pontok (touch points). Ide tartozik annak a meghatározása is, hol hallhatott rólunk először. Ezt mi magunk is befolyásolni tudjuk a szervezetnél. Ha ötletelünk rajta, akkor a valószínűleg jobban összeáll a kép a folyamatról és kevesebb pénzből hatékonyabb eredményeket tudunk produkálni.

ADATOK
Amit itt sem szabad kifelejteni azok a kutatási adatok. Érdemes minden rendelkezésünkre álló forrásból megvizsgálni az adatokat, hogy az érintkezési pontoknál fel tudjuk később tüntetni a releváns információkat (közösségi média, Analytics, HotJar, Ads stb). Végezhetünk kutatást akár a követőink között egy kérdőív segítségével is.

EMPÁTIA TÉRKÉP
Gondoljunk bele, hogyan érezheti magát a vásárló a folyamat adott időpillanatában. Mit hall, mit lát, mi mindent érzékel, amikor először találkozik a hirdetésünkkel, amikor először felmegy a honlapra, amikor megnézi egy termék adatlapját, amikor böngészi a kínálatot stb. Ezt nevezhetjük Empátia Térképnek is.

AKCIÓTERV
Végül, de korántsem utolsó sorban, konkretizáljuk a lépéseket a felmerült lehetséges ötletek alapján. Így kézzelfoghatóvá tesszük a gondolatainkat.

5. Berobbantott e-mail marketing

Alapszabály e-mail marketingnél, hogy tisztán fogalmazzuk meg, amit kommunikálni szeretnénk. A lényegre összpontosítsunk és utána már kedvünkre fűszerezhetjük a szöveget, csak arra vigyázzunk, hogy a kevesebb, több.

Bár régi motoros marketing eszközről van szó, mégis a legnagyobb megtérülési arányt hozza. 2020 tartalommarketing listáján még mindig ott a helye. Szerezz feliratkozókat ütős szövegekkel, ajándék, kupon, ingyenes e-book felajánlásával és készítsd elő az oldaladat úgy, hogy valóban konverziót hozzon.

A kiküldött e-mailed szövegét építsd fel így és teszteld le, hogy mennyivel fog több kattintást hozni ezzel a módszerrel:

Relevant blog 

5 tartalommarketing tipp, ami felpörgeti a vállalkozásod 2020-ban!

2020 a tartalommarketing éve lesz, ismét. A versenytársakat megszégyenítő előnyhöz juthatunk, ha helyesen válogatjuk meg az eszközeinket. 

Mitől jó a tartalom, ha te vagy a felhasználó?

Vonatkoztassunk most el a szakmai oldaltól és közelítsük meg rendhagyó módon, felhasználói szemmel ezt a kérdést: mit ad egy jó tartalom?

Cégednek a márkaépítés: most akkor kell vagy sem?

Vajon érdemes a KKV szektorban márkaépítésről beszélni? Vagy a brandépítés olyan luxus, amit nem mindenki engedhet meg magának?

Ismerd meg Grafika & Web szolgáltatásunkat!

A grafikák és weboldalak készítésének legnehezebb pontja – minden megrendelő vállalkozás esetében – a rossz kommunikáció.