tartalom&seo

Milyen a jó tartalom, ha te vagy a felhasználó?

Vonatkoztassunk most el a szakmai oldaltól és közelítsük meg rendhagyó módon, felhasználói szemmel ezt a kérdést: mit ad egy jó tartalom?

Egyszer sem hallottam még senkitől, hogy egy cikk azért tetszett volna, mert…

  • jó hosszú
  • tele van adatokkal
  • nehéz megérteni
  • szuper unalmas a téma
  • nem ad hozzá az életemhez

Amit viszont imádunk, ha…

  • szórakoztatnak minket
  • beláthatunk a kulisszák mögé
  • edukálnak, azaz érthetően végigvezetnek minket egy szakmai kérdésen, amitől okosabbnak érzezzük magukat
  • valamilyen problémánkra megoldást kínálnak pusztán a tartalom által
  • egy másik ember életébe, sikereibe bepillantást nyerhetünk, rosszalló tekintetek nélkül

A Te terméked miről mesél?

Vajon mit adhat még egy tartalom? Lehet ezt még fokozni? Természetesen igen! Egy ütős tartalom humoros, komoly témánál határozott, szórakoztat és tájékoztat, értéket teremt, hozzáad valami pluszt a létezéshez, megéri elolvasni, érdemes időt áldozni rá, mert több leszek tőle.

Neked mitől jó egy tartalom? Ha tartalommarketingen töröd a fejed és szeretnél házon belül foglalkozni vele, akkor ragadj meg egy tollat, vagy másold ki az alábbi kérdéseket és válaszold meg őket:

  • Melyik volt az a legutoljára olvasott cikk, ami annyira jó volt, hogy még ma is emlékszel rá?
  • Mitől volt jó?
  • Milyen értékeket szeretnél a tartalmaiddal közvetíteni?
  • A célcsoportod számára mitől lesz hasznos a tartalmad, hogy megérje időt áldozni az elolvasására?
  • Mennyi időd van tartalmat készíteni?
  • Milyen rendszerességgel tudsz új cikket megosztani? Naponta, hetente, havonta?
  • Mi a célod a tartalommarketinggel?

A tartalommarketing egyik lényeges pontja a folyamatos megjelenés. A rendszeres tartalomkészítés egy olyan versenyelőnyt ad, amivel eléred, hogy a konkurencia csak pislogjon a monitor előtt és a fejét vakarja, vajon honnan van ennyi időd ilyen jó tartalmakat készíteni. A hébe-hóba megosztott tartalmak, a szórványos cikk(ecskék), amelyek alig érik el az 1500 karaktert, inkább elpazarolt időt jelentenek, mintsem hosszú távú befektetést. Arról nem is beszélve, hogy a Google sem fog örülni neki. Ha túl nagy a visszafordulási arány, akkor nem kapsz érte piros pontot, az biztos. Márpedig a rosszul célzott, gyenge tartalom sajnos ezt eredményezi.

Mi a helyzet a CTA-val, vagyis a vásárlásra ösztönzéssel? 

Ha már ennyi időt és energiát beleölsz a tartalomgyártásba, legalább egy jól irányzott ajánlat legyen már az oldalon, nem? Nem. Attól függ, hogy mi a célod. Ha simán eladást szeretnél generálni, szerintem ne fáradozz tartalomstratégiával, inkább hirdess. Azt viszont tudnod kell, hogy hosszú távon drágább a hirdetés, mint egy jól felépített tartalommarketing stratégia. 

Például ez a cikk is lassan a végéhez közeledik és égető vágyat érezhetnénk, hogy promotáljuk kicsit a Tartalom&SEO szolgáltatásunkat. Mégsem tesszük. (Vagy mégis, ide kattintva elérhető >>).

Ez vicces is lehetne, de valahogy így működik ez a legtöbb cégnél, aki házon belül oldja meg a tartalomkészítést. Azt gondoljuk, hogy az embereket minimális erőfeszítéssel is rávehetjük a vásárlásra. Az igazság viszont az, ha erőltetjük, csak rosszabb lesz. Sokkal inkább érzem magam becsapva még egy hasznos cikk végén is, ha azonnal a képembe tolják a vissza nem térő ajánlatot és a promóciós maszlagot. Ne! Ez gyakran vita tárgyát képezi, mert felmerül a kérdés, hogy mi értelme eladásösztönzés nélkül tartalmat gyártani? Erre röviden csak annyit mondunk: 

T-A-R-T-A-L-O-M-S-T-R-A-T-É-G-I-A

Ha az olvasásnál úgy érzem, kaptam valamit, utána fogok nézni a cég termékének, de egy tolakodó ajánlat, akarva akaratlanul is megkérdőjelezi az addig olvasott információkat, mert felmerül bennem a kérdés: szóval, csak erre ment ki a játék, vajon mennyire volt hiteles a tartalom? Nem ész nélkül írjuk a kreatív szövegeket, mert ha rossz Jenga-t húzunk ki, borulhat az egész. A call-to-action nagyon tudatosan legyen megjelenítve, jó helyen, a megfelelő időben.

A felhasználónak legyen meg a döntési joga, érezze, hogy neki lesz jobb az élete, ha keres és kattint, tehát nem mi rángatjuk fel a hegyre, ő maga szeretne oda eljutni. Értékteremtés és win-win. Ez a járható út. Más szóval az inbound marketingnek több előnye van, mint hátránya. 

Természetesen a tartalommarketing célja az eladás ösztönzése is, nem kizárólag az edukáció. A célokat azonban meg kell határozni. A számokat nem mindig akkor tudjuk hozni, ha tankkal érkezünk a focipályára és azzal próbáljuk eltalálni a labdát. Gyakran nagyobb a kár, mint a behozott eredmény. 

Milyen tehát egy jó tartalom a felhasználóknak?

  1. átlátható, könnyen feldolgozható
  2. releváns információkat tartalmaz
  3. megoldást kínál egy problémára
  4. szórakoztat, miközben tájékoztat
  5. minőségi, jól felépített
  6. célja van, üzenete
  7. vizuálisan is rendben van

Relevant blog 

5 tartalommarketing tipp, ami felpörgeti a vállalkozásod 2020-ban!

2020 a tartalommarketing éve lesz, ismét. A versenytársakat megszégyenítő előnyhöz juthatunk, ha helyesen válogatjuk meg az eszközeinket. 

Mitől jó a tartalom, ha te vagy a felhasználó?

Vonatkoztassunk most el a szakmai oldaltól és közelítsük meg rendhagyó módon, felhasználói szemmel ezt a kérdést: mit ad egy jó tartalom?

Cégednek a márkaépítés: most akkor kell vagy sem?

Vajon érdemes a KKV szektorban márkaépítésről beszélni? Vagy a brandépítés olyan luxus, amit nem mindenki engedhet meg magának?

Ismerd meg Grafika & Web szolgáltatásunkat!

A grafikák és weboldalak készítésének legnehezebb pontja – minden megrendelő vállalkozás esetében – a rossz kommunikáció.